Fans of Good Service legger ut på sommerturné

Sommeridyll ved sjøen. Fotograf: Jarle Petterson
Sommeridyll ved sjøen. Fotograf: Jarle Petterson

I samarbeid med en rekke lokale og nasjonale samarbeidpartnere, skal HSMAI løfte frem serviceheltene i Norge i sommer. Tiltaket er en forlenging av arbeidet med Serviceløftet, og er en viktig del av Fans of Good Service-kampanjen.

Når Norge tar sommerferie, og folk forventer seg litt ekstra service, skal vi sørge for at hele landet får høre hvem som yter god service, og hvor du kan få det.

– Noe av det vi liker best å gjøre, er å fokusere på de gode historiene. Derfor er det nettopp slike historier vi er på utkikk etter. Vi håper at hele landet vil engasjere seg i dette, slik at vi kan klare å lage den ”offisielle listen” over suveren service, sier Ingunn Hofseth (under), administrerende direktør i HSMAI, som også er juryleder for sommerens store aktivitet. Teksten fortsetter etter bildet.

Ingunn Hofseth, administrerende direktør i HSMAI, er Fan of Good Service numero uno.
Ingunn Hofseth, administrerende direktør i HSMAI, er Fan of Good Service numero uno.

– Vi er ute etter å finne de uunnværlige hverdagsheltene, som er skikkelig god på å yte service, og løfte dem frem i lyset, som gode eksempler. Utmerkelsen går til enkeltpersoner, ikke bedriften. En hovedvinner kåres på slutten av turneen. Vinneren vil også bli invitert til HSMAI-dagen i oktober, og disse publikumsprisene vil være et supplement til Serviceløfte-prisene våre, som deles ut til bedrifter, sier hun videre.

Dagens servicehelt

Kåringen handler om å gjøre Norge til et enda mer attraktivt land for turister, forretningsreisende og alle andre. Eksempler på hva en servicehelt kan gjøre, er alt fra å gi en ekstra håndsrekning, et smil og et vennlig ord i en hektisk situasjon, via en overraskende tjeneste, til at noen i et offentlig organ, som yter service utover det normale. Det handler om å strekke seg litt lengre for kunden.

Publikum skal foreslå kandidater

Sommerturneen skal ta HSMAI og deres samarbeidspartnere rundt om i landet i perioden 21. juni – 17. august. Listen over steder finner du under, og du kan allerede nå sende inn forslag til hvem du mener fortjener å bli satt pris på, og hvorfor, på ditt sted. Send dette til: postbox@hsmai.no, merket Dagens Servicehelt.

Reiserute for HSMAIs sommerturné

Dato Sted
Fre 21.06.2013 Sandvika
Lør 22.06.2013 Drammen
Tir 25.06.2013 Drøbak
Ons 26.06.2013 Fredrikstad
Tor 27.06.2013 Halden
Fre 28.06.2013 Sandefjord
Lør 29.06.2013 Tønsberg
Tir 02.07.2013 Larvik
Tir 02.07.2013 Porsgrunn
Ons 03.07.2013 Kragerø
Fre 05.07.2013 Arendal
Lør 06.07.2013 Kristiansand
Tir 09.07.2013 Stavanger
Tor 11.07.2013 Haugesund
Lør 13.07.2013 Bergen
Tir 16.07.2013 Ålesund
Ons 17.07.2013 Molde
Tor 18.07.2013 Kristiansund
Lør 20.07.2013 Trondheim
Tir 23.07.2013 Bodø
Fre 26.07.2013 Svolvær
Lør 27.07.2013 Narvik
Tir 30.07.2013 Harstad
Tor 01.08.2013 Tromsø
Lør 03.08.2013 Alta
Ons 07.08.2013 Røros
Fre 09.08.2013 Trysil
Lør 10.08.2013 Lillehammer
Tir 13.08.2013 Hamar
Ons 14.08.2013 Gjøvik
Tor 15.08.2013 Beitostølen
Fre 16.08.2013 Lillestrøm
Lør 17.08.2013 Oslo

-Hva er god service?

– For meg er god service når en person føler glede over måten man blir behandlet på, og får lyst til at det skal gjenta seg. Utfordringen er at det ofte er svært individuelt hva man har av forventninger, og hva man vektlegger. I tillegg er det slik at en opplevelse setter nivået for hva man forventer neste gang. Dermed blir det ofte en oppjustering av forventningene over tid, sier Ingunn Hofseth.

HSMAIs kommende – og nettbaserte – TV-kanal, HSMAI Channel, skal filme hele turneen, så her blir det fanget mange gode TV-øyeblikk, som presenteres fortløpende, men først til høsten i sin fulle bredde.

Ønsker du å engasjere deg, ta kontakt med oss på postbox@hsmai.no eller 916 52873.

Fans of Good Service

Merket med: , ,

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*