Jeg vil gjøre nordmenn gladere!

Ingunn Hofseth, administrerende direktør i HSMAI, er Fan of Good Service numero uno.
Ingunn Hofseth, administrerende direktør i HSMAI, er Fan of Good Service numero uno.

I disse dager reiser vi rundt i hele Norge for å finne servicehelter. Jeg ønsker her å fortelle deg om hvorfor jeg synes det er viktig, og hvorfor vi velger å bruke hele sommerferien på nettopp dette.

Service er noe av det jeg og HSMAI brenner for. Vi representerer hotell- og reiselivbransjen, en bransje som er helt avhengig av god service, en bransje som uten god service ikke er særlig lønnsom. Det er vel ingen som vil bo på et hotell hvor resepsjonisten ikke er hyggelig, eller spise på et sted der servicen er dårlig. Vi representerer en bransje som har de beste eksemplene og noen dårlige eksempler på hva god service er.

Når folk spør meg hva jeg vil med Fans of Good Service, er svaret enkelt: Jeg vil gjøre nordmenn gladere.

Jeg vet at god service bidrar til et bedre Norge. Tenk bare hva en god opplevelse gjør med deg, og hvordan en dårlig opplevelse kan ødelegge dagen din. Har vi ikke alle opplevd den hyggelige resepsjoniste,n som viste oppriktig interesse for deg, og som ga deg det rommet hun forstod var ditt favorittrom. Har vi ikke alle hatt den telefonsamtalen, hvor du bare tenker slik kan du bare ikke oppføre deg?

Service på dagsordenen

Det vi ønsker å gjøre, sammen med våre medlemmer og samarbeidspartnere, er å sette god service på dagsordenen, ikke bare i reiselivet, men i alle virksomheter og bransjer. Det å gjøre alle enda mer bevisst på hva som er god service, jeg tror at ved å bare synliggjøre dem som i dag leverer god service, og fortelle om de gode historiene, vil bidra til at enda flere følger eksempelet. Det inspirerer å høre om gode kundeopplevelser!

Fogs-headerJeg tror også vi kan øke bevisstheten blant dem som tilbyr service, til å betrakte service som en viktig del av produktet. Jeg håper at service blir en skikkelig snakkis i sommer, og at vi løpet av høsten får flere bedrifter, innenfor alle bransjer, som setter service på kartet, som en viktig del av strategiarbeidet og opplæring i virksomheten. Klarer vi dette, kan jeg fint bruke hele sommerferien på å reise landet rundt med Fans of Good Service.

Jeg ønsker å takke våre samarbeidspartnere, som gjør denne turneen mulig: Radisson Blu, Park Inn by Radisson, Rica Hotels, Scandic Hotels, Hertz, Artesia og andre lokale samarbeidspartnere.

Hjelp meg å sette service på kartet. Vi besøker 33 steder i sommer, og skal kåre en servicehelt på hvert sted, hvor alle går til finalen i Oslo lørdag 17. august.

Bli på bloggen!

Det er to måter du kan bidra på:

  1. Registrer deg på bloggen vår, og skriv en solskinnshistorie om en servicehelt du har møtt, og last gjerne opp et bilde. Alle bloggposter må godkjennes av redaksjonen, så du ser ikke posten din med det samme. Husk å tilføye vedkommendes kontaktdata, som vil bli slettet, men arkivert, av redaksjonen før publisering.
  2. Send en e-post til fogs@hsmai.no, merket «Dagens Servicehelt». Skriv hvorfor du mener han eller hun bør kåres til servicehelt, og legg ved kontaktinformasjon til vedkommende.

For mer informasjon om hvilke steder vi besøker i sommer se her:

http://fansofgoodservice.hsmai.no/2013/06/19/fans-of-good-service-legger-ut-pa-sommerturne/

Med vennlig hilsen
Ingunn Hofseth
Adm. dir. HSMAI

Merket med: , ,

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*