Tove Helen Grimsby er Sommerens Servicehelt i Haugesundregionen

Reiselivsdirektør Vigleik Dueland i Destinasjon Haugesund og Haugalandet sammen med Tove Helen Grimsby fra Utsira
Reiselivsdirektør Vigleik Dueland i Destinasjon Haugesund og Haugalandet sammen med Tove Helen Grimsby fra Utsira

HSMAI kåret torsdag 4. august, Tove Helen Grimsby til Sommerens Servicehelt i Haugesundregionen. Hun er daglig leder for Utsira overnatting. HSMAI gratulerer!

-Det er en stor glede for meg som reiselivssjef, og representant for reiselivet i 8 kommuner på Haugalandet, å kunne være med å overrekke prisen til Tove. Regionen har mange aktuelle og gode kandidater for denne prisen. At det er nettopp Tove som er valgt ut av HSMAI, og til syvende og sist stikker av med beviset på fremragende utøvelse av god service er meget fortjent, sier Vigleik Dueland, Reiselivssjef i Destinasjon Haugesund & Haugalandet.

-Tove imponerer meg. Hun har gjennom flere år vist en fantastisk vilje og evne til å sette service og gode kundeopplevelser i høysetet. Det er ikke tilfeldig at Utsira opplever god vekst hva turisme angår. På Utsira er det mange dyktige og driftige mennesker som driver reiselivet på øya fremover, og Tove har virkelig gått i bresjen. Utsira som en reiselivsmerkevare vil lykkes over tid nettopp fordi man har dedikerte personer som baserer seg på kundes tilbakemeldinger og har forståelse hva begrepet «god service» egentlig står for. Denne forståelsen viser Tove gjennom hele året, og det vil være med på å styrke Utsira som reisemål også i tiden fremover, avslutter han. 

-Dette var en stor og uventet overraskelse som jeg setter utrolig stor pris på! Dette viser at folk ser hva vi jobber med her ute og at Utsira blir lagt merke til . Det gir meg inspirasjon til å jobbe videre med å markedsføre Utsira som et fantastisk reisemål, sier en stolt Servicehelt.

Utsira

-Jeg vil gratulere Tove så mye med prisen. Den var velfortjent. Tove har drevet Utsira overnatting med tilbudene på Sildaloftet, Bølgen og fyrvokterboligen de siste 4 årene. I denne perioden har vi hatt en dobling i antall overnattingsgjester, og vi ser fortsatt gode vekstmuligheter. Tove viser hele tiden et sterkt engasjement for Utsira og reiselivet, og står på både tidlig og sent. Hun er også veldig flink til å få med seg de andre reiselivsaktørene på Utsira og få til et godt samarbeid. Og hun har et stort nettverk. Jeg vil også trekke fram hennes engasjement når det gjelder å få gatekunsten til Utsira, noe som har trukket mange nye turister til Utsira de siste årene, sier Torstein Hansen, Daglig Leder Utsira Servicesenter AS

Her er filmen fra da vi overrasket Servicehelten i Haugesundregionen:

Teksten fortsetter under bildene.

En stolt Servicehelt
En stolt Servicehelt
Utsira
Utsira
Utsira
Utsira

Prosjektleder for Fans of Good Service, Benedicte Gilroy Bøgh begrunner initiativet slik:
-Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Bøgh

– Vi har de senere årene fått mange svenske kolleger i servicebransjen og de har ofte vært gode rollemodeller innen det å yte gode kundeservice. Vi har blitt bedre mange steder i Norge, men jeg tror de fleste er enig når jeg sier at mange av oss kan bli enda bedre på å yte god service. Det vi skal gjøre på denne 3 ukers reisen i Norge er å sette spotlighten på de dyktige serviceheltene og hedre de for den viktige jobben de gjør. De å løfte frem de gode gjør at andre også får lyst til å bli bedre. Vi vil skape den gode sirkelen, avslutter hun.

Fortell oss om dine gode serviceopplevelser!
Forslag på gode serviceytere i en eller flere av byene under kan sendes til postbox@hsmai.no, merket Dagens Servicehelt. Skriv hvorfor du mener han/hun bør bli en servicehelt, og legg gjerne til kontaktinformasjonen til vedkommende.
I 2013 reiste vi over det ganske land og kåret hele 33 servicehelter i forskjellige byer og i morgen, onsdag 3. august, er vi i Haugesund.

Vi skal frem til 23. august besøke følgende steder:

City Date
Oslo Lufthavn, Gardermoen 01.08.2016
Kristiansand 02.08.2016
Stavanger 03.08.2016
Haugesund 04.08.2016
Bergen 05.08.2016
Ålesund 09.08.2016
Molde 10.08.2016
Trondheim 11.08.2016
Bodø 12.08.2016
Svolvær 15.08.2016
Harstad 16.08.2016
Tromsø 17.08.2016
Alta 18.08.2016
Hammerfest 19.08.2016
Nordkapp 20.08.2016
OsloDette gjøres i forbindelsemed HSMAI-dagen 23. august 23.08.2016

 

Vi skal kåre en Servicehelt på hvert sted vi besøker så fortell oss om dine gode opplevelser. Kanskje blir det din Servicehelt som blir kåret.

HSMAI jakter på de uunnværlige serviceheltene, som virkelig er gode på service.
Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.

For mer informasjon om sommerturneen og Fans of Good Service følg bloggen vår: http://fansofgoodservice.hsmai.no/

For ytterligere opplysninger, kontakt:
Benedicte Gilroy Bøgh, Prosjektleder, Fans of Good Service
bgb@hsmai.no
916 52 873

About HSMAI Region Europe:
HSMAI – Hospitality Sales and Marketing Association International – is a global organization founded in the US in 1927. The Hospitality Sales and Marketing Association International (HSMAI) Region Europe is the European arm of the organisation. HSMAI Region Europe is committed to growing business for the hotel, event and travel industry and their partners, and is the industry’s leading advocate for intelligent, sustainable revenue growth on a local, national and European level. The association provides practical tools, insights, and cutting edge expertise to enable knowledge sharing and enhance professional development as well as fuel sales, inspire marketing, transform businesses digitally and optimise revenue.
Please visit us at: hsmai.eu and hsmai.no

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*