Her er sommerens Servicehelt i Molderegionen

Fra venstre: Frøydis Austigard, Ingunn Hofseth, Marit Krekvik og Vanja Langsåvold Braute
Fra venstre: Frøydis Austigard, Ingunn Hofseth, Marit Krevik og Vanja Langsåvold Braute

Lørdag ble Vanja Langsåvold Braute, daglig leder ved Quality Hotel Alexandra, kåret som Sommerens Servicehelt i Molderegionen. Hun er opprinnelig fra Meråker, men har vært bosatt i Molde i 2 år.

HSMAI-teamet sammen med varaordfører Frøydis Austigard og Marit Krevik fra Destinasjon Molde og Romsdal foretok kåringen på hotellet. Det var en stolt og rørt direktør som tok i mot prisen.Vanja mottok en diplom og et weekendopphold for to på et hotell i samarbeid med en av våre samarbeidspartnere.

– Dette er en stor ære for meg og jeg er svært ydmyk og glad for at jeg fått denne prisen for Molde regionen. Spesielt med tanke på alle de dyktige aktørene i området her, sier Vanja. Konseptet Fans of Good Service setter jeg umåtelig stor pris på. Dette trenger Norge. Det er svært viktig at man oppmuntrer til, og belønner servicehelter. Jeg skal gjøre mitt for å fortsette å gå foran som et godt eksempel for alle rundt meg. Jeg skal bruke inspirasjonen denne prisen gir meg til å spre enda mer glede og service. Lokalt på hotellet kommer vi til å innføre en egen variant av Fans of good service. fra og med denne måneden gleder jeg til å kåre Quality Hotel Alexandras lokale Servicehelter hver måned framover.

I samarbeid med den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), går Destinasjon Molde og Romsdal i bresjen for å løfte frem serviceheltene i reiselivet og næringslivet generelt samt i offentlige instanser. Sommerens Fans of Good Service-turné besøker en lang rekke steder, fra Vest-Agder til Finnmark. Totalt 33 steder. Det kåres en vinner på hvert sted hvor alle går videre til finalen som er den 17. august i Oslo. Turneen arrangeres bl.a. i samarbeid med Radisson Blu, Park Inn by Radisson, Rica Hotels, Scandic Hotels, Hertz, Artesia og andre lokale samarbeidspartnere.

Destinasjon Molde og Romsdal har vært med å stemme frem Vanja.

– Med Vanja er det ingen problemer som ikke kan løses, eller, det finnes ingen problemer! Hun er alltid positiv, og utstråler arbeidsglede. Hun er en god ambassadør for lokalt reiseliv og for Molde som by. Hun er godt likt av ansatte, av kolleger i kjedesammenheng og er engasjert i NHO, sier Marit Krekvik i Destinasjon Molde og Romsdal.

Juryleder Ingunn Hofseth begrunner initiativet slik:

-Vi har hatt service på agendaen i noen år, men gjør nå satsningen enda mer nasjonal gjennom lokale samarbeidspartnere. Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Hofseth.

HSMAI og Destinasjon Molde og Romsdal jakter på de uunnværlige serviceheltene, som virkelig er gode på service.

-For meg er god service når en person føler glede over måten man blir behandlet på og får lyst til at det skal gjenta seg. Utfordringen er at det ofte er svært individuelt hva man har av forventninger, og hva man vektlegger. I tillegg er det slik at en opplevelse setter nivået for hva man forventer neste gang. Dermed blir det ofte en oppjustering av forventningene over tid, påpeker Hofseth.

-Vi skal løfte dem frem i lyset som gode eksempler. Utmerkelsen går til enkeltpersoner, ikke bedriftene. En hovedvinner kåres på slutten av turneen. Dette prosjektet gjennomføres i nær dialog med lokal presse i form av aviser og radio samt at vil være godt synlige i sosiale medier, på YouTube og gjennom vår egen HSMAI Channel, forklarer Hofseth.

Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.

Forslagene kan være personer i handelsstanden, taxi eller andre deler av transport- eller servicenæringen, hotell og reiselivsnæringen eller andre du mener gjør en uunnværlig innsats.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*