Sommerens Servicehelt i Harstad er Gro Dagsvold
HSMAI kåret tirsdag 16. august Gro Dagsvold til Sommerens Servicehelt i Harstad. Hun er avdelingsleder for turistkontoret til Visit Harstad. HSMAI gratulerer!
Jeg må innrømme at jeg ble tatt litt «på senga» i dag. Til gjengjeld en veldig hyggelig overraskelse! Det å yte service kan være mangt,- og sikkert mange som fortjener den like mye,- og vel så mye som meg. Det er jo alltid moro å få tilbakemeldinger fra kunder som er fornøyd med servicen vi gir. Det er jo der vi ønsker være,- og at alle skal oppleve det å komme til oss med smått som stort,- og vi kan hjelpe de med det det måtte være! Jeg håper jo at alle i vår by,- skal tenke over at det lille ekstra,- kan bety mye for den som trenger hjelp! Vi,-hos oss skal i alle fall fortsette med å yte service,- så langt det lar seg gjøre! Harstad,- bør jo bli en service by,- der alle merker,- at her har de skjønt det! Tusen takk for serviceprisen, sier en stolt Gro Dagsvold.
– Denne dama sier aldri nei. Aldri. Dette kan noen ganger være en dårlig egenskap, men i vårt yrke i reiselivet er det utelukkende positivt. Hvis noen turister mister bussen til flyplassen, ja da tilbyr Gro dem skyss. Hvis reiselederen på en visningstur ønsker lokalt vertskap med på turen, så tilbyr Gro dem det, om så flere dager og kvelder på rad. Hvis noe går galt og man må sitte til midnatt på jobb, ja da sitter Gro til problemet er løst. Hvis noen ønsker noe ekstra, så finner Gro frem tryllestaven. Og ikke minst latteren. Gro flirer. Mye. Gro er ikke bare service, hun er vår helt. En skikkelig servicehelt, sier Jan-Erik Kristoffersen, daglig leder i Visit Harstad.
Prosjektleder for Fans of Good Service, Benedicte Gilroy Bøgh begrunner initiativet slik:
-Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Bøgh
– Vi har de senere årene fått mange svenske kolleger i servicebransjen og de har ofte vært gode rollemodeller innen det å yte gode kundeservice. Vi har blitt bedre mange steder i Norge, men jeg tror de fleste er enig når jeg sier at mange av oss kan bli enda bedre på å yte god service. Det vi skal gjøre på denne 3 ukers reisen i Norge er å sette spotlighten på de dyktige serviceheltene og hedre de for den viktige jobben de gjør. De å løfte frem de gode gjør at andre også får lyst til å bli bedre. Vi vil skape den gode sirkelen, avslutter hun.
Fortell oss om dine gode serviceopplevelser!
Forslag på gode serviceytere i en eller flere av byene under kan sendes til postbox@hsmai.no, merket Dagens Servicehelt. Skriv hvorfor du mener han/hun bør bli en servicehelt, og legg gjerne til kontaktinformasjonen til vedkommende.
I 2013 reiste vi over det ganske land og kåret hele 33 servicehelter i forskjellige byer.
Vi skal frem til 23. august besøke følgende steder:
City | Date |
Oslo Lufthavn, Gardermoen | 01.08.2016 |
Kristiansand | 02.08.2016 |
Stavanger | 03.08.2016 |
Haugesund | 04.08.2016 |
Bergen | 05.08.2016 |
Ålesund | 09.08.2016 |
Molde | 10.08.2016 |
Trondheim | 11.08.2016 |
Bodø | 12.08.2016 |
Lofoten | 15.08.2016 |
Harstad | 16.08.2016 |
Tromsø | 17.08.2016 |
Hammerfest | 18.08.2016 |
Nordkapp | 19.08.2016 |
Alta | 19.08.2016 |
Oslo Dette gjøres i forbindelsemed HSMAI-dagen 23. august | 23.08.2016 |
Vi skal kåre en Servicehelt på hvert sted vi besøker så fortell oss om dine gode opplevelser. Kanskje blir det din Servicehelt som blir kåret.
HSMAI jakter på de uunnværlige serviceheltene, som virkelig er gode på service.
Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.
For mer informasjon om sommerturneen og Fans of Good Service følg bloggen vår: http://fansofgoodservice.hsmai.no/
For ytterligere opplysninger, kontakt:
Benedicte Gilroy Bøgh, Prosjektleder, Fans of Good Service
bgb@hsmai.no
916 52 873
About HSMAI Region Europe:
HSMAI – Hospitality Sales and Marketing Association International – is a global organization founded in the US in 1927. The Hospitality Sales and Marketing Association International (HSMAI) Region Europe is the European arm of the organisation. HSMAI Region Europe is committed to growing business for the hotel, event and travel industry and their partners, and is the industry’s leading advocate for intelligent, sustainable revenue growth on a local, national and European level. The association provides practical tools, insights, and cutting edge expertise to enable knowledge sharing and enhance professional development as well as fuel sales, inspire marketing, transform businesses digitally and optimise revenue.
Please visit us at: hsmai.eu and hsmai.no
Legg igjen en kommentar