Fans of Good Service legger ut på sommerturné
I samarbeid med en rekke lokale og nasjonale samarbeidpartnere, skal HSMAI løfte frem serviceheltene i Norge i sommer. Tiltaket er en forlenging av arbeidet med Serviceløftet, og er en viktig del av Fans of Good Service-kampanjen.
Når Norge tar sommerferie, og folk forventer seg litt ekstra service, skal vi sørge for at hele landet får høre hvem som yter god service, og hvor du kan få det.
– Noe av det vi liker best å gjøre, er å fokusere på de gode historiene. Derfor er det nettopp slike historier vi er på utkikk etter. Vi håper at hele landet vil engasjere seg i dette, slik at vi kan klare å lage den ”offisielle listen” over suveren service, sier Ingunn Hofseth (under), administrerende direktør i HSMAI, som også er juryleder for sommerens store aktivitet. Teksten fortsetter etter bildet.
– Vi er ute etter å finne de uunnværlige hverdagsheltene, som er skikkelig god på å yte service, og løfte dem frem i lyset, som gode eksempler. Utmerkelsen går til enkeltpersoner, ikke bedriften. En hovedvinner kåres på slutten av turneen. Vinneren vil også bli invitert til HSMAI-dagen i oktober, og disse publikumsprisene vil være et supplement til Serviceløfte-prisene våre, som deles ut til bedrifter, sier hun videre.
Dagens servicehelt
Kåringen handler om å gjøre Norge til et enda mer attraktivt land for turister, forretningsreisende og alle andre. Eksempler på hva en servicehelt kan gjøre, er alt fra å gi en ekstra håndsrekning, et smil og et vennlig ord i en hektisk situasjon, via en overraskende tjeneste, til at noen i et offentlig organ, som yter service utover det normale. Det handler om å strekke seg litt lengre for kunden.
Publikum skal foreslå kandidater
Sommerturneen skal ta HSMAI og deres samarbeidspartnere rundt om i landet i perioden 21. juni – 17. august. Listen over steder finner du under, og du kan allerede nå sende inn forslag til hvem du mener fortjener å bli satt pris på, og hvorfor, på ditt sted. Send dette til: postbox@hsmai.no, merket Dagens Servicehelt.
Reiserute for HSMAIs sommerturné
Dato | Sted |
---|---|
Fre 21.06.2013 | Sandvika |
Lør 22.06.2013 | Drammen |
Tir 25.06.2013 | Drøbak |
Ons 26.06.2013 | Fredrikstad |
Tor 27.06.2013 | Halden |
Fre 28.06.2013 | Sandefjord |
Lør 29.06.2013 | Tønsberg |
Tir 02.07.2013 | Larvik |
Tir 02.07.2013 | Porsgrunn |
Ons 03.07.2013 | Kragerø |
Fre 05.07.2013 | Arendal |
Lør 06.07.2013 | Kristiansand |
Tir 09.07.2013 | Stavanger |
Tor 11.07.2013 | Haugesund |
Lør 13.07.2013 | Bergen |
Tir 16.07.2013 | Ålesund |
Ons 17.07.2013 | Molde |
Tor 18.07.2013 | Kristiansund |
Lør 20.07.2013 | Trondheim |
Tir 23.07.2013 | Bodø |
Fre 26.07.2013 | Svolvær |
Lør 27.07.2013 | Narvik |
Tir 30.07.2013 | Harstad |
Tor 01.08.2013 | Tromsø |
Lør 03.08.2013 | Alta |
Ons 07.08.2013 | Røros |
Fre 09.08.2013 | Trysil |
Lør 10.08.2013 | Lillehammer |
Tir 13.08.2013 | Hamar |
Ons 14.08.2013 | Gjøvik |
Tor 15.08.2013 | Beitostølen |
Fre 16.08.2013 | Lillestrøm |
Lør 17.08.2013 | Oslo |
-Hva er god service?
– For meg er god service når en person føler glede over måten man blir behandlet på, og får lyst til at det skal gjenta seg. Utfordringen er at det ofte er svært individuelt hva man har av forventninger, og hva man vektlegger. I tillegg er det slik at en opplevelse setter nivået for hva man forventer neste gang. Dermed blir det ofte en oppjustering av forventningene over tid, sier Ingunn Hofseth.
HSMAIs kommende – og nettbaserte – TV-kanal, HSMAI Channel, skal filme hele turneen, så her blir det fanget mange gode TV-øyeblikk, som presenteres fortløpende, men først til høsten i sin fulle bredde.
Ønsker du å engasjere deg, ta kontakt med oss på postbox@hsmai.no eller 916 52873.
Legg igjen en kommentar