Fans of Good Service kommer til Oslo Lufthavn 1. august
Hvem er din servicehelt på Oslo Lufthavn?
I samarbeid med den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), går Oslo Lufthavn i bresjen for å løfte frem serviceheltene på Oslo Lufthavn. Sommerens Fans of Good Service-turné starter på Oslo Lufthavn mandag 1. august og deretter vil HSMAI besøke en lang rekke steder, fra Vest-Agder til Nordkapp. Du og andre kan nominere kandidater i reiselivet og handelstanden allerede nå.
Forslag på gode serviceytere kan sendes til postbox@hsmai.no, merket Dagens Servicehelt. Skriv hvorfor du mener han/hun bør bli en servicehelt, og legg til kontaktinformasjonen til vedkommende.
– De ansatte på Avinor Oslo Lufthavn er den alle viktigste garantien vi har for at reisende skal føle seg velkommen og få en bra kundeopplevelse. Vi synes derfor det er ekstra hyggelig å kunne bidra til å løfte frem serviceheltene i samarbeid med HSMAI, sier kommunikasjonssjef Joachim Westher Andersen ved Avinor Oslo Lufthavn.
HSMAI har hatt service på agendaen i noen år og i 2013 besøkte HSMAI hele 33 steder i Norge og nå skal HSMAI på turné igjen for andre gang!
– Formålet med Fans of Good service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Ingunn Hofseth, adm. dir i HSMAI Region Europe.
– Noe av det vi liker best å gjøre, er å fokusere på de gode historiene. Derfor er det nettopp slike historier vi er på utkikk etter, fortsetter hun.
– For meg er god service når en person føler glede over måten man blir behandlet på og får lyst til at det skal gjenta seg. Utfordringen er at det ofte er svært individuelt hva man har av forventninger, og hva man vektlegger. I tillegg er det slik at en opplevelse setter nivået for hva man forventer neste gang. Dermed blir det ofte en oppjustering av forventningene over tid, påpeker Hofseth.
Vi skal løfte frem enkeltpersoner som gode eksempler. Utmerkelsen går til enkeltpersoner, ikke bedriftene.
Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.
Forslagene kan være personer i handelsstanden og hotell- og reiselivsnæringen eller andre du mener gjør en uunnværlig innsats.
Forslag på gode serviceytere i en eller flere av byene under kan sendes til postbox@hsmai.no, merket Dagens Servicehelt. Skriv hvorfor du mener han/hun bør bli en servicehelt, og legg til kontaktinformasjonen til vedkommende.
Her er oversikt over byene HSMAI skal besøke:
City | Date |
Oslo Lufthavn, Gardermoen | 01.08.2016 |
Kristiansand | 02.08.2016 |
Stavanger | 03.08.2016 |
Haugesund | 04.08.2016 |
Bergen | 05.08.2016 |
Ålesund | 09.08.2016 |
Molde | 10.08.2016 |
Trondheim | 11.08.2016 |
Bodø | 12.08.2016 |
Svolvær | 15.08.2016 |
Harstad | 16.08.2016 |
Tromsø | 17.08.2016 |
Alta | 18.08.2016 |
Hammerfest | 19.08.2016 |
Nordkapp | 20.08.2016 |
Oslo: Dette gjøres i forbindelse med HSMAI-dagen | 23.08.2016 |
For ytterligere opplysninger, kontakt:
Kaisla på ks@hsmai.eu eller ring +44 7714 208494
About HSMAI Region Europe:
HSMAI – Hospitality Sales and Marketing Association International – is a global organization founded in the US in 1927. The Hospitality Sales and Marketing Association International (HSMAI) Region Europe is the European arm of the organisation. HSMAI Region Europe is committed to growing business for the hotel, event and travel industry and their partners, and is the industry’s leading advocate for intelligent, sustainable revenue growth on a local, national and European level. The association provides practical tools, insights, and cutting edge expertise to enable knowledge sharing and enhance professional development as well as fuel sales, inspire marketing, transform businesses digitally and optimise revenue.
Legg igjen en kommentar