Sommerens Servicehelt i Bergen er Ole Hugo Anderson

Sommerens servicehelt i Bergen er Ole Hugo Anderson
Sommerens servicehelt i Bergen er Ole Hugo Anderson (midten)

– Fantastisk! Dette er utrolig kjekt og så fortjent,- Ole er et forbilde for oss rundt han hva gjelder kvalitet og service. Ole har evne til å se helheten i strømmen av mennesker som besøker oss, og setter våre gjester og ansatte i søkelyset. Han har en spesiell evne til å se helheten, er imøtekommende, generøs og viser en omtanke flere med meg kan lære mye av. Denne utnevnelsen gjør meg ekstra stolt som leder for Fløyen og Fløibanen, sier Anita Nybø Adm. direktør i Fløibanen.

– Ovenfor våre gjester er det viktig for meg at de må føle seg ventet og at de føler seg velkommen uansett når de kommer og hvem som kommer, sier Ole Hugo Anderson

-Hvis du gir et smil, så får du et smil tilbake. Jeg er generelt veldig glad i mennesker. Jeg prøver å møte folk der de er, store som små. Prøver alltid å gjøre de glad, respektert og sett. Rent mellommenneskelig med gjester, kollegaer og mennesker så har jeg den filosofien at du får det du gir. Jeg liker å være hyggelig, er opptatt av å være et forbilde og levere kvalitet og service i alle ledd, fortsetter han.

– Tusen takk til de som har nominert meg, det er en stor ære å motta en slik pris, avslutter en stolt servicehelt.

Her er filmen fra da vi overrasket han: 

Teksten følger etter bildene

Marianne Johnsen, Markedssjef i Visit Bergen overrekker prisen til Ole Hugo Anderson, Drifts- og serviceleder i Fløibanen
Marianne Johnsen, Markedssjef i Visit Bergen overrekker prisen til Ole Hugo Anderson, Drifts- og serviceleder i Fløibanen
Bergen er Fans of Good Service
Bergen er Fans of Good Service
Nydelig utsikt over Bergen
Nydelig utsikt over Bergen
Fløibanen
Fløibanen

Prosjektleder for Fans of Good Service, Benedicte Gilroy Bøgh begrunner initiativet slik:
-Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Bøgh

– Vi har de senere årene fått mange svenske kolleger i servicebransjen og de har ofte vært gode rollemodeller innen det å yte gode kundeservice. Vi har blitt bedre mange steder i Norge, men jeg tror de fleste er enig når jeg sier at mange av oss kan bli enda bedre på å yte god service. Det vi skal gjøre på denne 3 ukers reisen i Norge er å sette spotlighten på de dyktige serviceheltene og hedre de for den viktige jobben de gjør. De å løfte frem de gode gjør at andre også får lyst til å bli bedre. Vi vil skape den gode sirkelen, avslutter hun.

Fortell oss om dine gode serviceopplevelser!
Forslag på gode serviceytere i en eller flere av byene under kan sendes til postbox@hsmai.no, merket Dagens Servicehelt. Skriv hvorfor du mener han/hun bør bli en servicehelt, og legg gjerne til kontaktinformasjonen til vedkommende.
I 2013 reiste vi over det ganske land og kåret hele 33 servicehelter i forskjellige byer og i morgen, onsdag 3. august, er vi i Haugesund.

Vi skal frem til 23. august besøke følgende steder:

City Date
Oslo Lufthavn, Gardermoen 01.08.2016
Kristiansand 02.08.2016
Stavanger 03.08.2016
Haugesund 04.08.2016
Bergen 05.08.2016
Ålesund 09.08.2016
Molde 10.08.2016
Trondheim 11.08.2016
Bodø 12.08.2016
Svolvær 15.08.2016
Harstad 16.08.2016
Tromsø 17.08.2016
Alta 18.08.2016
Hammerfest 19.08.2016
Nordkapp 20.08.2016
Oslo Dette gjøres i forbindelsemed HSMAI-dagen 23. august 23.08.2016

 

Vi skal kåre en Servicehelt på hvert sted vi besøker så fortell oss om dine gode opplevelser. Kanskje blir det din Servicehelt som blir kåret.

HSMAI jakter på de uunnværlige serviceheltene, som virkelig er gode på service.
Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.

For mer informasjon om sommerturneen og Fans of Good Service følg bloggen vår: http://fansofgoodservice.hsmai.no/

For ytterligere opplysninger, kontakt:
Benedicte Gilroy Bøgh, Prosjektleder, Fans of Good Service
bgb@hsmai.no
916 52 873

About HSMAI Region Europe:
HSMAI – Hospitality Sales and Marketing Association International – is a global organization founded in the US in 1927. The Hospitality Sales and Marketing Association International (HSMAI) Region Europe is the European arm of the organisation. HSMAI Region Europe is committed to growing business for the hotel, event and travel industry and their partners, and is the industry’s leading advocate for intelligent, sustainable revenue growth on a local, national and European level. The association provides practical tools, insights, and cutting edge expertise to enable knowledge sharing and enhance professional development as well as fuel sales, inspire marketing, transform businesses digitally and optimise revenue.
Please visit us at: hsmai.eu and hsmai.no

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*