Sommerens Servicehelt i Ålesund er Anita Nøring

IMG_1103

HSMAI kåret tirsdag 9. august, Anita Nøring til Sommerens Servicehelt i Ålesund. Hun er avdelingsleder for Turistinformasjonen i Destinasjon Ålesund & Sunnmøre. HSMAI gratulerer!

– Supert! Dette er kjempe gøy og vel fortjent! Anita er ei svært serviceinnstilt dame som alltid  sier ja og forsøker å løse selv vanskelige situasjoner for turistene. Alle turistinformasjoner trenger en person som Anita; hvor gjesten er i sentrum og hvor god, korrekt informasjon er sentralt for å gi den tilreisende best mulig utbytte og opplevelse under sitt opphold.  På vegne av hele Destinasjon Ålesund & Sunnmøre gratulerer jeg Anita med prisen, sier reiselivssjef Geir S. Vik.

Her er videoen fra da vi overrasket Anita:

Sammen med lokalavisen Sunnmørsposten overrasket vi henne 🙂

Teksten fortsetter etter bildene.

På vei inn for å overraske Anita Nøring
På vei inn for å overraske Anita Nøring
Fans of Good Service
Fans of Good Service
Fans of Good Service
Fans of Good Service
Turistkontoret i Ålesund
Turistkontoret i Ålesund

Her er en av de mange service historiene vi har fått om Anita:

For noen dager siden var Anita svært delaktig i å gjøre livet betydelig lettere for en enslig, reisende gjest.

Damen hadde med nød og neppe kommet seg ombord på Hurtigruten fra Bergen etter at hun kom inn med forsinket fly fra Oslo til Bergen, og dermed fikk hun ikke bagasjen sin med ombord på skipet. Skipet kom til Ålesund før de skulle til Geiranger. Damen kom innom turistinformasjonen , går så ut igjen, og har på ett eller annet tidspunkt falt og skadet seg slik at hun faktisk til alt overmål mister Hurtigruten til Geiranger!

Damen kommer så fortvilet og fortumlet tilbake til Turistinformasjonen og hun var i dårlig forfatning. I tillegg snakker hun kun tysk. Anita setter igang hele apparatet med å kontakte Hurtigruten for å informere dem om at de har en passasjer som er akterutseilt, samt prøve å ettersøke bagasjen til damen som skulle sendes med fly fra Bergen til Ålesund for å leveres ombord i Hurtigruten i kveld, hele tiden mens hun holder øye med den medtatte gjesten som absolutt ikke ønsket legehjelp. For å få litt språk-hjelp kontakter hun kollega Grethe som behersker tysk utmerket, og som da kommer til byen på fridagen sin, får snakket med damen,- og tar henne med hjem til seg og lar henne få hvile ut der!

Nytt forsøk på å lokalisere bagasjen,- med utmerket hjelp fra Trine Elisabeth Jakobsen på vår lokale flyplass på Vigra,- og jammen sendte de bagasjen rett inn til huset til Grethe slik at damen nå formodentlig har fått medisinen sin.

For selvsagt var damens medisiner pakket ned i innsjekket bagasje! (Og NEI! Man pakker ALDRI-ALDRI-ALDRI medisiner og verdisaker i innsjekket bagasje!)

Senere i dag kjøres damen til Hurtigruten når den kommer fra Geiranger klokken 18, og vi håper å kunne konkludere med en lykkelig utgang til tross for kronglete start for damen.

Prosjektleder for Fans of Good Service, Benedicte Gilroy Bøgh begrunner initiativet slik:
-Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Bøgh

– Vi har de senere årene fått mange svenske kolleger i servicebransjen og de har ofte vært gode rollemodeller innen det å yte gode kundeservice. Vi har blitt bedre mange steder i Norge, men jeg tror de fleste er enig når jeg sier at mange av oss kan bli enda bedre på å yte god service. Det vi skal gjøre på denne 3 ukers reisen i Norge er å sette spotlighten på de dyktige serviceheltene og hedre de for den viktige jobben de gjør. De å løfte frem de gode gjør at andre også får lyst til å bli bedre. Vi vil skape den gode sirkelen, avslutter hun.

Fortell oss om dine gode serviceopplevelser!
Forslag på gode serviceytere i en eller flere av byene under kan sendes til postbox@hsmai.no, merket Dagens Servicehelt. Skriv hvorfor du mener han/hun bør bli en servicehelt, og legg gjerne til kontaktinformasjonen til vedkommende.
I 2013 reiste vi over det ganske land og kåret hele 33 servicehelter i forskjellige byer og i morgen, onsdag 3. august, er vi i Haugesund.

Vi skal frem til 23. august besøke følgende steder:

City Date
Oslo Lufthavn, Gardermoen 01.08.2016
Kristiansand 02.08.2016
Stavanger 03.08.2016
Haugesund 04.08.2016
Bergen 05.08.2016
Ålesund 09.08.2016
Molde 10.08.2016
Trondheim 11.08.2016
Bodø 12.08.2016
Svolvær 15.08.2016
Harstad 16.08.2016
Tromsø 17.08.2016
Alta 18.08.2016
Hammerfest 19.08.2016
Nordkapp 20.08.2016
Oslo Dette gjøres i forbindelsemed HSMAI-dagen 23. august 23.08.2016

 

Vi skal kåre en Servicehelt på hvert sted vi besøker så fortell oss om dine gode opplevelser. Kanskje blir det din Servicehelt som blir kåret.

HSMAI jakter på de uunnværlige serviceheltene, som virkelig er gode på service.
Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.

For mer informasjon om sommerturneen og Fans of Good Service følg bloggen vår: http://fansofgoodservice.hsmai.no/

For ytterligere opplysninger, kontakt:
Benedicte Gilroy Bøgh, Prosjektleder, Fans of Good Service
bgb@hsmai.no
916 52 873

About HSMAI Region Europe:
HSMAI – Hospitality Sales and Marketing Association International – is a global organization founded in the US in 1927. The Hospitality Sales and Marketing Association International (HSMAI) Region Europe is the European arm of the organisation. HSMAI Region Europe is committed to growing business for the hotel, event and travel industry and their partners, and is the industry’s leading advocate for intelligent, sustainable revenue growth on a local, national and European level. The association provides practical tools, insights, and cutting edge expertise to enable knowledge sharing and enhance professional development as well as fuel sales, inspire marketing, transform businesses digitally and optimise revenue.
Please visit us at: hsmai.eu and hsmai.no

0 Comments on “Sommerens Servicehelt i Ålesund er Anita Nøring

1 Pings/Sporinger for "Sommerens Servicehelt i Ålesund er Anita Nøring"

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*