Herbert Klein fra Havfruen Fiskerestaurant er sommerens Servicehelt i Trondheim
Lørdag 20. juli ble Herbert Klein kåret til Sommerens Servicehelt i Trondheim. Han er eier av Havfruen Fiskerestaurant i Trondheim.
Herbert Klein ble «tatt på fersken» med gressklipperen da HSMAI dukket opp hjemme hos ham lørdag 20. juli. Han ble både overrasket og beæret da han fikk beskjed om at han var kåret til Trondheims servicehelt! Vel fortjent!
– Staben på Havfruen og undertegnede er utrolig stolt og ydmyk over og ha mottatt HSMAIs og Trondheims Serviceheltspris. Fans of Good Service er et positiv initiativ som bør være med på å løfte alle. Dette skal være en ettertraktet pris som skal være med å løfte servicenivået i Norge både i byer og på tettsteder. Uavhengig om det er meg som har vunnet, må vi alle sammen løfte i flokk. La oss alle være med å bidra og skape Trondheim til verdens vennligste by! Forteller Herbert Klein, en stolt servicehelt.
– Trondheim kommune med sine 13000 ansatte er det fremste serviceleddet for 180000 innbyggere i Trondheim. Tjenestetilbudet er det viktigste kommunen skal levere og det skal være førsteklasses. Våre ansatte skal hver time, døgnet rundt og året rundt gi service til byen og dens innbyggere. Trondheim kommune vil at opplevd service er kjennetegnet på vår aktivitet. Dette skal vi leve etter hver eneste dag, og vi er på god vei. Flott å få satt fokus på denne viktige verdien i vår stressede dag, tiltaket fra HSMAI er en glimrende måte å gjøre det på. Takk til HSMAI! Sier John Stene, assisterende ordfører i Trondheim.
I samarbeid med den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), går Visit Trondheim i bresjen for å løfte frem serviceheltene i reiselivet og næringslivet generelt samt i offentlige instanser. Sommerens Fans of Good Service-turné besøker en lang rekke steder, fra Vest-Agder til Finnmark. Det kåres en vinner i hver by hvor alle går videre til finalen som er den 17. august i Oslo. Turneen arrangeres bl.a. i samarbeid med Radisson Blu, Park Inn by Radisson, Rica Hotels, Scandic Hotels, Hertz, Artesia og andre lokale samarbeidspartnere.
Juryleder Ingunn Hofseth begrunner initiativet slik:
-Vi har hatt service på agendaen i noen år, men gjør nå satsningen enda mer nasjonal gjennom lokale samarbeidspartnere. Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Hofseth.
HSMAI og Visit Trondheim jakter på de uunnværlige servicesheltene, som virkelig er gode på service.
Visit Trondheim ved reiselivsdirektør Line Vikrem-Rosmæl jobber daglig med å få alle til å vise frem «sitt» personlige Trondheim og til å få alle i byen til å gi gjester bedre service enn de forventer. Det å trekke frem serviceheltene er svært viktig! Vi håper ved å fokusere på det arbeide ambassadører som Herbert Klein gjør for fellesskapet vil smitte på resten av byen slik at Trondheim blir Verdens mest personlige og vennlige by. I Trondheim skal du alltid møte vennlige og rause mennesker som gir av seg selv til deg som gjest! Vår visjon er at alle skal fortelle sin Trondheimshistorie etter et besøk i Trønderhovedstaden – og at historien inneholder ord om en eller flere vennlige og personlige møter med lokalbefolkningen. Line synes at Herbert er en verdig vinner av servicehelt prisen i år og ønsker å bruke han som foregangsperson i det videre arbeide med å profilere Trondheim som en GOD serviceby!
-For meg er god service når en person føler glede over måten man blir behandlet på og får lyst til at det skal gjenta seg. Utfordringen er at det ofte er svært individuelt hva man har av forventninger, og hva man vektlegger. I tillegg er det slik at en opplevelse setter nivået for hva man forventer neste gang. Dermed blir det ofte en oppjustering av forventningene over tid, påpeker Hofseth.
-Vi skal løfte dem frem i lyset som gode eksempler. Utmerkelsen går til enkeltpersoner, ikke bedriftene. En hovedvinner kåres på slutten av turneen. Dette prosjektet gjennomføres i nær dialog med lokal presse i form av aviser og radio samt at vil være godt synlige i sosiale medier, på YouTube og gjennom vår egen HSMAI Channel, forklarer Hofseth.
Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.
Forslagene kan være personer i handelsstanden, taxi eller andre deler av transport- eller servicenæringen, hotell og reiselivsnæringen eller andre du mener gjør en uunnværlig innsats.
Følg gjerne vår blogg.
Legg igjen en kommentar